Keď sa povie zmena, ľuďom sa väčšinou postavia všetky chlpy a začnú krútiť hlavou. Aj keď by im zefektívnila prácu / ušetrila peniaze / uľahčila život. Zmena totiž bolí, vyžaduje veľa úsilia a výsledok je mnohokrát pomerne neistý. Teda ak nemáte vo firme schopného lídra. Ako úspešne zavádzať a riadiť zmeny vo firme? A ako ich využiť vo svoj prospech? Tým sa zaoberá manažment zmien a presne o ňom bol náš októbrový webinár.
Keď sa povie zmena, ľuďom sa väčšinou postavia všetky chlpy a začnú krútiť hlavou. Aj keď by im zefektívnila prácu / ušetrila peniaze / uľahčila život. Zmena totiž bolí, vyžaduje veľa úsilia a výsledok je mnohokrát pomerne neistý. Teda ak nemáte vo firme schopného lídra. Ako úspešne zavádzať a riadiť zmeny vo firme? A ako ich využiť vo svoj prospech? Tým sa zaoberá manažment zmien a presne o ňom bol náš októbrový webinár.
Stagnovať alebo sa posunúť vpred?
Verím, že o víťazovi rozhoduje predovšetkým jeho prístup k neúspechu a krízovým situáciám – zmenám. To sú situácie, keď sa zrno oddeluje od pliev. A práve vtedy sa ukazuje, kto má „gule“ alebo odvahu situáciou prejsť a využiť ju pre svoj rast.
Kto je ochotný o zmene nielen hovoriť, ale zdvihnúť zadok, chytiť sa oprát a zmenu riadiť. Smerom k neistému, ale lepšiemu.
A manažment zmien je tiež o tom nepoľaviť a vydržať, čo je na tom asi najťažšie. Práve táto (super)schopnosť oddeľuje skutočných manažérov a lídrov od zvyšku sveta.
Manažment zmien je maturitná skúška lídra
Keď už zavádzanie zmien zlyhá, býva to kvôli nedostatočnej komunikácii a nedostatku dôvery zo strany ľudí. Skutočný líder dokáže riadiť zmenu tak, aby ju ľudia prijali. Vie ju totiž v ich očiach premeniť z hrozby na príležitosť.
Riadenie zmien je totiž predovšetkým o troch kľúčových zručnostiach:
1) zmeny vnímať a byť voči zmenám otvorený
2) na zmeny včas reagovať
3) a zmeny efektívne zavádzať a riadiť
Poučte sa z chýb ostatných a posuňte svoje podnikanie o level vyššie
O čom sme 90 minút diskutovali?
- Prebrali sme si manažment zmien pekne krok po kroku.
- Posvietili sme si na to, aké úskalia vás pri tom čakajú.
- Ako rozpoznať ten správny moment na začatie zmien.
- A ako sa so zmenou vysporiadať na osobnej úrovni.
- Ako ju účinne komunikovať.
- A kde k tomu nazbierať sily.
Kedy?
Kedykoľvek. Záznam nájdete na našom Youtube kanáli.
S kým?
Jiří Jemelka
Jiří je majiteľ firmy JPF zameranej na exekutívny interim manažment. Jednoducho povedané, firmy, ktoré sú v problémoch, stavia späť na nohy a tie, ktoré šliapu, rozvíja k lepším výsledkom.
- V súčasnosti jeho ľudia riadia úctyhodných 76 firiem.
- Ich úspešnosť je cez 80 %.
- Za 15 rokov pôsobenia majú za sebou viac ako 350 spokojných zákazníkov.
Sám o sebe hovorí, že sa orientuje ako na ľudí, tak na výsledky. Dokáže ostatných veľmi dobre viesť a inšpirovať k zlepšeniu. Je nezmarný pri hľadaní nových a nových riešení, čím občas vie liezť aj na nervy.:-)
Jana Šrotířová
Jana je zakladateľka marketingovej agentúry Malá marketingová. Má viac ako 12 rokov praxe a skúseností z desiatok firiem naprieč rôznymi oblasťami.