Za veľkým úspechom často stojí veľký človek. Líder, nie autoritatívny vládca. Napríklad Baťa – ten už vtedy dobre vedel, že na to, aby vybudoval úspešnú firmu, bude musieť najprv vybudovať svojich ľudí. A tí potom vybudujú firmu. Baťa si bol vedomý toho, že sám to nedokáže.
Dnes v čase krízy platí, že ak má podnik prežiť zlé časy, potrebujete vo vedení firmy človeka s určitou dávkou ľudskosti a nadhľadu. Od toho sa odvíja úplne všetko. Aj to, či budú ľudia v podniku skleslí, nahnevaní a nakoniec dajú výpoveď, alebo sa naopak budú o to viac snažiť. Ako byť ale dobrým lídrom v digitálnom svete a aké nároky naložila na lídrov kríza, ktorá prišla s koronavírusom?
„Nie sú ľudia. Jednoducho nie sú. Nikto nechce makať!“
Ľudia nie sú výrobný faktor... už asi dve storočia. Napriek tomu majú niektorí podnikatelia pocit, že ich zamestnanci musia pre firmu a jej blaho dýchať.
Ale oni nemusia.
Oni by mali chcieť.
Nie pre peniaze, ale pre niečo, čomu hovoríme „ľudský prvok leadershipu“. Skutočný líder svojim ľuďom pomôže (za)žiariť bez toho, aby si honil ego.
Aký líder, také mužstvo, taká firma
My ľudia sme od prírody motivovaní k dosahovaniu výsledkov. A práve motivácia a určitá rovnováha medzi prácou a ľudskosťou je to, čo nás ženie k výkonom. Zatiaľ čo priemerný manažér rieši len čísla a zisk, dobrý líder je úplne niekde inde. Inšpiruje, drží smer, má nadhľad a tím je preňho na prvom mieste.
A tiež vie nájsť rovnováhu medzi kontrolou a dôverou. Líder nie je na svete a vo firme na to, aby svojich ľudí kontroloval, ale aby ich inšpiroval. Samozrejme, všetci musia svoju prácu odviesť, ale ako to urobia, to už by malo byť na nich.
„Úlohou manažmentu je robiť veci správne, úlohou leadershipu je robiť správne veci.“
Peter Drucker
Poučte sa z chýb ostatných a zistite, v čom tkvie rozdiel medzi šéfom a skutočným lídrom
O čom budeme 60 + 30 minút diskutovať?
- Leadership je dnes módne slovo. Ale čo to naozaj je?
- Aký je rozdiel medzi lídrom a manažérom? Kto je kto a na čo?
- Čo je potrebné k tomu, aby som sa mohol stať úspešným lídrom?
- A čo je hlavné poslanie lídra?
- Je lepšie si lídra vychovať alebo najať hotového?
- Aké nároky naložila na lídrov kríza, ktorá prišla s koronavírusom?
- A ako byť dobrým lídrom v digitálnom/online/homeoffice svete??
Všetko na konkrétnych príkladoch českých firiem.
Po celú dobu webinára budeme odpovedať na vaše otázky na chate. A zakončíme to diskusiou na pálčivé témy.
Nie je na čo čakať, hurá do akcie!
Kedy?
V utorok 18. 4. 2023. Od 14:00 do 15:30 najneskôr.
Kde?
Na platforme Clickmeeting. Link vám dorazí e-mailom po prihlásení sa na webinár.
S kým?
Jiří Jemelka
Jiří je majiteľ firmy JPF zameranej na exekutívny interim manažment. Jednoducho povedané, firmy, ktoré sú v problémoch, stavia späť na nohy a tie, ktoré šliapu, rozvíja k lepším výsledkom.
- V súčasnosti jeho ľudia riadia úctyhodných 76 firiem.
- Ich úspešnosť je cez 80 %.
- Za 15 rokov pôsobenia majú za sebou viac ako 350 spokojných zákazníkov.
Sám o sebe hovorí, že sa orientuje ako na ľudí, tak na výsledky. Dokáže ostatných veľmi dobre viesť a inšpirovať k zlepšeniu. Je nezmarný pri hľadaní nových a nových riešení, čím občas vie liezť aj na nervy.:-)
Markéta Tesařová
Markéta má personalistiku v krvi už roky. V JPF vyhľadáva na českom a slovenskom trhu skúsených manažérov, ktorí majú za sebou preukázateľné výsledky a majú prekonávanie firemných kríz v malíčku. Počas webinára sa vám bude venovať na chate.
Jana Eckhardtová
Jana je zakladateľka marketingovej agentúry Malá marketingová. Má viac ako 12 rokov praxe a skúseností z desiatok firiem naprieč rôznymi oblasťami.
Čo potrebujete?
Vôbec nič, len váš čas a funkčné internetové pripojenie.