Riadenie firmy

Firmu je možné riadiť všelijako.

Záleží na mnohých faktoroch. Osobnosť zakladateľa/ky, veľkosť firmy, aktuálne výzvy či problémy, ktoré práve rieši, atď.

Každá firma má navyše niečo, čo jej len tak neodoberiete, nech sa snažíte akokoľvek. A to je jej DNA, ktorá sa prejavuje okrem iného aj v spôsobe, akým je riadená.

Túto DNA niekto nazýva firemnou kultúrou, niekto atmosférou, niekde je to "len o pocite".

Akých ľudí si do firmy vezmete, takú potom firmu máte. Aj tú DNA. Ak chcete špičkovú firmu, musíte nájsť špičkových ľudí – kompetenčne aj ľudsky.

Takíto ľudia ale určite nebudú čakať na desiatky a stovky pravidiel, procesov a noriem. Takýchto ľudí v drill systéme možno udržia peniaze, ale otázka znie, čo sa potom deje s ich motiváciou a osobnosťou.

Steve Jobs povedal, že Apple je najväčší start-up na svete. Láka geniálnych ľudí a dáva im víziu a priestor.

Takýto koncept slobody podľa mojich skúseností musíte vtlačiť do firmy od kolísky. Ak má firma 50, 100 alebo 500 ľudí, začať takto meniť kurz je "extrémny šport". Toto pre klientov nerobíme. Prirovnal by som to k investičnej stratégii. U klientov sa držíme konzervatívnej stratégie riadenia.

Vo vnútri #jipprofirmy je však sloboda maximálna. Je ťažké ľuďom priblížiť myšlienku, že nechcem, aby chodili do práce pracovať, ale tvoriť. Prináša to nielen peniaze, ale aj radosť a naplnenie.