Podnikanie z pláže: Realita za trendy fotkami

Podnikanie z pláže, tá romantická predstava spojená s ginom v ruke a počítačom na kolenách, láka mnoho ľudí. Avšak, je to skutočne možné, alebo ide skôr o ilúziu?


Realita digitálnych nomádov


Podnikanie z pláže nám stále nevymrelo. Však už ste to určite aj na LinkedIn videli. Muž alebo žena leží na pláži, v jednej ruke drží gin s tonikom av druhej ruke počítač. Proste buržoázna póza, ktorá má dokladať úspech. Pritom títo ľudia väčšinou nie sú žiadni podnikatelia, ale digitálni nomádi, ktorí si mesačne zarobia maximálne sto alebo stopäťdesiat tisíc a väčšinu z toho minú za svoj nákladný životný štýl, takže im vo finále nič nezostane.



Mytológia podnikania z pláže


Nespoznal som za svoj život jediného úspešného podnikateľa, ktorý by vybudoval niečo z pláže. Ostatne, skúsili ste si niekedy v 40 stupňoch na slniečku s mrakmi piesku okolo vás otvoriť počítač a naozaj efektívne niečo urobiť? Veď je to nonsense.


Obdobné fotky z pláže sú zúfalým volaním o pozornosť. Tí ľudia píšu o work-life balance a úžasnom životnom štýle plnom cestovania a zábavy. A potom zistíte, že ich hlavným produktom je kurz, ktorý vás naučí podnikať z pláže spoločne s nimi.


Nič ako podnikanie z pláže skrátka neexistuje.



Nároky


Môj malý syn za mnou prišiel a hovorí mi: ‚‚Oci, už to mám, budem tiež podnikať. Postavím si na kúsku záhrady kurník a budem chovať sliepky.‘‘ Odpovedal som mu: ‚‚A ten kúsok pozemku si odo mňa chceš prenajať alebo kúpiť? Trhová hodnota je odhadom 600 tisíc korún.‘‘ Zostal na mňa pozerať s nevypovedanou otázkou, čo som to za otca.


Svojim deťom dávam všetko, čo je potrebné, ale snažím sa, aby už od mladosti vyrastali v súlade s realitou. Príde mi totiž, že si dnes mnoho ľudí myslí, že majú na všetko automaticky nárok len preto, že prišli do práce.

  

Tí rovnakí ľudia potom často očakávajú top službu, keď prídu do obchodu, a strašne sa čudujú, že sa im tam dostáva suboptimálna starostlivosť. Niekedy sa dokonca cítia, ako keď ich tam snáď obťažujú. Ale čo keď sa tak cítia aj ich zákazníci?


Spohodlnenie


Keď som v práci, mal by som sa snažiť pracovať naplno a čo najefektívnejšie. Tých 8 hodín tomu dať všetko a niečo svojmu zamestnávateľovi odviesť. Závidíme Švajčiarom a Nemcom, ako sa majú, ale sme takí dôslední a precízni ako oni?


Problémom posledných rokov je, že ľudia neuveriteľne spohodlneli. Veľa ľudí si odvykla pracovať a verí každému, kto im sľubuje, že im budú ‚‚pečení holuby lietať až do huby.‘‘ Neustále sa sťažujeme, ako zle sa máme, hoci žijeme v najväčšom blahobyte histórie, o ktorom sa ani elitám minulých storočí nezdalo.


Na to je dobré myslieť. Stále sa máme sakramentsky dobre. A pokiaľ sa chceme mať ešte lepšie, je to len na nás.


Tvrdá práca a oddanosť vs. ilúzie plážovej pohody

Podnikanie z pláže môže byť skôr romantickou ilúziou než reálnou cestou k úspechu. Skutoční podnikatelia stavajú svoje podniky s tvrdou prácou a oddanosťou, nie na pláži s kokteilom v ruke. Je na nás prijať zodpovednosť za svoj život a pracovať na skutočnom podnikaní mimo snových obrázkov plážového života.


Radi by ste vaše podnikanie posunuli na ďalší level? Pomôžeme vám.

Kontaktujte nás