Delegovanie môže byť na začiatku náročné, ale je nevyhnutné. Prečo tak často počúvame alebo čítame o podnikateľoch, ktorí vyhoreli? Podľa môjho názoru je to preto, lebo to nie sú podnikatelia, ale prezlečení manažéri, ktorí jednoducho a jednoducho nevedia delegovať.
Začínajú podnikať a majú myslenie workoholika. Myslia si, že na to, aby zarobili peniaze, sa jednoducho musia absolútne strhnúť. Zamestnajú niekoľko ľudí, a keď zistia, že nie sú takí výkonní ako oni, začnú všetko robiť za nich. Majú pocit, že len preto, že to dokážu urobiť najlepšie, musia to urobiť sami.
Delegovanie na začiatku môže byť náročné, ale je potrebné
Ak však bude podnikanie na vás, nikdy nebudete mať podnikanie, stále to bude dobre platená práca. Iste, delegovanie je na začiatku ťažšie, nemáte špičkových ľudí, ktorým to môžete odovzdať a oni dosiahnu perfektný výsledok. Ale musíte s tým počítať a zmieriť sa s tým, že to nebude na 100 %, ale len na 50 %. Že sa zákazníci budú spočiatku trochu sťažovať.
Delegovanie je cesta k zlepšeniu služieb
Postupne však budú kvalitní ľudia prepadávať cez sieť a percento po percente budete ťahať kvalitu služieb nahor. Podnikanie nie je o práci od rána do večera. Podnikanie je o hľadaní kvalitných ľudí a nastavení inteligentného modus operandi.
Ako povedal John D. o delegovaní. Rockefeller: ‚‚Radšej zarobím 1 % na úsilí 100 ľudí ako 100 % na vlastnej tvrdej práci‘‘.
Rada, ako posunúť spoločnosť vpred: zbavte CEO operatívy
Ak by som mohol dať jednu radu, ako posunúť spoločnosť dopredu, bola by to táto: ‚‚S okamžitou platnosťou zbavte svojho generálneho riaditeľa všetkých operatívnych povinností.‘‘
A keď hovorím všetky, myslím všetky. Žiadna administratíva, žiadne vybavovanie nezmyselných e-mailov alebo suplovanie práce, ktorú môže ľahko delegovať na niekoho iného. Ak sa mozog nemusí zaoberať prevádzkovými záležitosťami, môže sa plne sústrediť na stratégiu a podnik sa začne výrazne posúvať vpred.
Mať takýto brilantný koordinačný mozog, ktorý dokáže vymýšľať nové veci a dotiahnuť ich do konca, je pre firmu požehnaním. Navyše bez toho, aby sa váš generálny riaditeľ musel zaoberať prevádzkovými záležitosťami, bude mať dostatok priestoru na to, aby sa porozprával s kľúčovými ľuďmi vo firme a zistil, ako ich môže podporiť a akým spôsobom im môže uľahčiť, aby svoju prácu vykonávali lepšie a efektívnejšie.
Delegovanie je niečo, čo mnohé spoločnosti nechcú robiť
Samozrejme, veľa spoločností si to nemôže alebo nechce dovoliť. Ich CEO potom vykonáva niekoľko funkcií súčasne, ale žiadnu z nich nerobí naplno. A tomu zodpovedajú aj výsledky. Koniec koncov je to logické. Ak vaša firemná loď nemá jasný smer a vy presne neviete, kam smerujete, nech budete prikladať pod kotol akokoľvek, nakoniec sa nikam nedostanete.
Generálny riaditeľ je hlavný stratég a organizátor, nie dobre platený pomocník všetkých profesií.