Fáza č.1 - keď som začínal podnikať, kľúčový bol pre mňa predaj. Ak by som nedokázal predať to, čo ponúkam, neexistovalo by žiadne podnikanie.
Fáza č.2 - potom som si uvedomil, že môžem buď do konca života ďalej predávať a sám na sebe realizovať to, čo robím, alebo sa posunúť ďalej. Vybral som si "posunúť sa ďalej". To pre mňa znamenalo vzdať sa pevných bodov a istôt v tom, čo a ako robím.
Znamenalo to učiť sa. Znamenalo to začať narážať, rovnako ako predtým vo fáze č.1. Lenže tie zrážky boli o niečom inom, než o odmietnutí zo strany potenciálnych zákazníkov. Boli o tom, že som sa mnohokrát pravidelne popálil kvôli nevhodnému výberu ľudí do tímu. Keď sa výber podaril, tak som tých ľudí nie vždy vhodne viedol, mentoroval, koučoval a rozvíjal. Po mnohých popáleninách som sa v tom naučil chodiť a znova prišiel moment, keď som si uvedomil, že je čas a možnosť posunúť sa.
Fáza č.3 - ocitol som sa v pozícii, kde bolo prioritou pracovného dňa premýšľať, logicky organizovať, plánovať, viesť a kontrolovať. Opäť som sa mnohokrát popálil, rovnako ako vo fáze č.1 a č.2. Keď som robil chyby, stálo to nemálo peňazí.
Potom prišla fáza č.4. O tej možno niekedy nabudúce?
Biznis mi príde skvelý. Dáva šancu a nekonečný priestor stále sa učiť a posúvať. Alebo aj nie. Je to na vás.
stratégia podniku